Rowery

ROWERY – FIT CYCLING „aerobik na rowerach” – jest to dynamiczna i rytmiczna jazda na rowerze stacjonarnym w grupie do porywającej i motywującej muzyki, pod okiem, specjalnie w tym celu wyszkolonego, instruktora.

Pedały roweru naciskane są w takt muzyki, przy czym każdy uczestnik zajęć wg swojego poziomu zaawansowania (kondycja + siła nóg) sam decyduje czy pedałuje z małym czy z dużym obciążeniem. Trening na takich rowerkach nie nudzi się, przynosi dużo radości, a przez to przyczynia się do osiągania swoich upragnionych celów.

Zajęcia nie wymagają od uczestników specjalnych umiejętności ruchowych. Na rowerkach może jeździć każdy, bez względu na wiek, płeć, kondycję czy formę fizyczną.

Trening nie obciąża stawów i wiązadeł.

Działanie treningu FIT CYCLING na ludzki organizm:

- Figura: napięcie i definicja mięśni całego ciała, szybka redukcja nadwagi poprzez ubytek kalorii (aż do 1200 kcal na jednym treningu).

- Serce: lepsze ukrwienie, a przez to lepsze zaopatrzeni mięśni i całego organizmu w tlen oraz substancje odżywcze).

- Układ krwionośny: obniżenie lub stabilizacja ciśnienia krwi i polepszenie ukrwienia wszystkich organów i tkanek.

- Oddech (płuca): zwiększeni przyswajania tlenu poprzez płuca, poprawa tzw. Wydolności tlenowej organizmu.

- System immunologiczny: system odpornościowy organizmu zostaje wzmocniony.

- System hormonalny: hormony stresu (adrenalina) są szybciej usuwane z organizmu, natomiast hormony szczęścia (endorfiny) pomnażają się, dając nam uczucie błogości i miłego zmęczenia po treningu.

- Aparat ruchu: poprawa wytrzymałości i siły, stabilizacja i wzmocnienie stawów, wyrównanie nierównowagi w układzie mięśniowym. Wzrost gęstości kości, a tym samym zapobieganie chorobom takim jak osteoporoza.

Każdy uczestnik treningu powinien zaopatrzyć się w:

- ręcznik z powodu utraty dużej ilości podczas zajęć,

- butelkę z dzióbkiem lub bidon z odpowiednią ilością napoju – co najmniej 0,75 l na trening (woda, napój izotoniczny),

- rękawiczki (rowerowe lub do treningu siłowego) – zapobiegają ślizganiu się rąk po kierownicy, kiedy ciało się poci,

- odpowiednie obuwie (z twardą podeszwą) – poprawiają komfort i bezpieczeństwo jazdy podczas treningu,

- spodenki rowerowe z wkładką – zwiększa komfort ćwiczeń i pozwolą jeszcze bardziej cieszyć się jazdą na rowerze.

 

 

rowery