Rowery

rowery

„Aerobik na rowerach” – jest to dynamiczna i rytmiczna jazda na rowerze stacjonarnym w grupie do porywającej i motywującej muzyki, pod okiem, specjalnie w tym celu wyszkolonego, instruktora.

Zajęcia nie wymagają od uczestników specjalnych umiejętności ruchowych. Na rowerkach może jeździć każdy, bez względu na wiek, płeć, kondycję czy formę fizyczną.

Trening nie obciąża stawów i wiązadeł.

 

 

Pedały roweru naciskane są w takt muzyki, przy czym każdy uczestnik zajęć wg swojego poziomu zaawansowania (kondycja + siła nóg) sam decyduje czy pedałuje z małym czy z dużym obciążeniem. Trening na takich rowerkach nie nudzi się, przynosi dużo radości, a przez to przyczynia się do osiągania swoich upragnionych celów.

 

Działanie treningu Ale Jazda! na ludzki organizm:

- Figura: napięcie i definicja mięśni całego ciała, szybka redukcja nadwagi poprzez ubytek kalorii (aż do 1200 kcal na jednym treningu).

- Serce: lepsze ukrwienie, a przez to lepsze zaopatrzeni mięśni i całego organizmu w tlen oraz substancje odżywcze).

- Układ krwionośny: obniżenie lub stabilizacja ciśnienia krwi i polepszenie ukrwienia wszystkich organów i tkanek.

- Oddech (płuca): zwiększeni przyswajania tlenu poprzez płuca, poprawa tzw. Wydolności tlenowej organizmu.

- System immunologiczny: system odpornościowy organizmu zostaje wzmocniony.

- System hormonalny: hormony stresu (adrenalina) są szybciej usuwane z organizmu, natomiast hormony szczęścia (endorfiny) pomnażają się, dając nam uczucie błogości i miłego zmęczenia po treningu.

- Aparat ruchu: poprawa wytrzymałości i siły, stabilizacja i wzmocnienie stawów, wyrównanie nierównowagi w układzie mięśniowym. Wzrost gęstości kości, a tym samym zapobieganie chorobom takim jak osteoporoza.

 

Każdy uczestnik treningu powinien zaopatrzyć się w:

- ręcznik z powodu utraty dużej ilości podczas zajęć,

- butelkę z dzióbkiem lub bidon z odpowiednią ilością napoju – co najmniej 0,75 l na trening (woda, napój izotoniczny),

- rękawiczki (rowerowe lub do treningu siłowego) – zapobiegają ślizganiu się rąk po kierownicy, kiedy ciało się poci,

- odpowiednie obuwie (z twardą podeszwą) – poprawiają komfort i bezpieczeństwo jazdy podczas treningu,

- spodenki rowerowe z wkładką – zwiększa komfort ćwiczeń i pozwolą jeszcze bardziej cieszyć się jazdą na rowerze.

 

 

rowery