Trening Obwodowy

Szybko i efektywnie – tak najkrócej można streścić charakterystykę zajęć, które kryją się pod tą tajemniczą nazwą. Zachęcamy do przetestowania wybornego połączenia treningu siłowego z popularnym ruchem aerobowym. Pojedyncze ćwiczenie to tzw. stacja, po której ukończeniu przechodzi się do następnego ćwiczenia-stacji, aż do samego końca. W jednym obwodzie może być od 6 do 12 różnych stacji. Po ich przejściu zaczynamy następną serię – i tak dosłownie w kółko. Ilość serii – powtórzeń waha się od 2 do nawet 4. Szacowany czas całego treningu wynosi od 20 do 40 minut. Zajęcia rozpoczną się oczywiście od rozgrzewki i kilku ćwiczeń na rozciągnięcie mięśni. Na stacjach spotkasz się z dobrze znanymi brzuszkami, pompkami, przysiadami, skakanką czy hantlami. Ogólna zasada jest bardzo prosta – masz się po prostu zmęczyć i nie wolno ci odpocząć dłużej niż kilka sekund. Tempo zajęć jest dość szybkie i wymagają one dobrej koncentracji na wykonywanym zadaniu. Celem jest przede wszystkim poprawa kondycji ciała i wytrzymałości mięśni oraz spalenie tkanki tłuszczowej. Trening dobroczynnie wpływa też na układ krążenia.