Wodna Gimnastyka

Zajęcia w wodzie będące spokojniejszą formą tradycyjnego Aqua Aerobic, wykorzystujące opór wody, przyrządy, a także elementy pływania.

Zajęcia skierowane do osób o średniej wydolności organizmu, ale chcących w sposób bezpieczny ćwiczyć w wodzie, również dla osób mających lęk przed wodą, osób po urazach osób starszych oraz dla wszystkich, którzy chcą poprawić swoją sprawność. Tempo ćwiczeń dostosowane jest do poziomu grupy, indywidualnych możliwości ćwiczących.

Jeśli zaistnieje taka potrzeba możliwa jest obecność terapeuty w wodzie.

Zalety ćwiczeń w wodzie:

  • przywracanie sił witalnych
  • wzmacnianie systemu odpornościowego
  • działanie przeciwbólowe
  • obniżenie lub zwiększenie napięcia mięśniowego (w zależności od potrzeb)
  • odciążenie stawów obwodowych i kręgosłupa
  • zwiększenie zakresu ruchomości
  • ułatwienie wykonania ruchów sprawiających osobie trudność
  • dynamiczna praca wszystkich grup mięśniowych
  • poprawa koordynacji wzrokowo-czuciowej, pobudzenie czucia głębokiego
  • zwiększenie metabolizmu
  • regulacja układu krwionośnego i limfatycznego
  • usprawnienie układu oddechowego (oporowanie wdechu i ułatwienie wydechu)
  • zwiększenie wydolności i kształtowanie kondycji fizycznej
  • poprawa samopoczucia, odprężenie i relaks